Som gammal IT-nörd kan jag inte låta bli att tycka att det är lite vitsigt.
Svenska Kyrkan drar nu igång sin nya reklamkampanj “Trådlöst”, som utlovar “Ständig uppkoppling” (till gud) och “Fri support i alla församlingar”.
Men jag undrar vad reklamombudsmannen har att säga om detta? Måste inte påståenden i reklam vara sanna? Vi får se vad reklamombudsmannen har att säga om den saken.
Här kan du anmäla dig till mitt nyhetsbrev. Ange din e-postadress:
6 kommentarer till Kyrkoreklam
Genom att specificera detaljerna skulle detta undvikas:
http://wadenius.blogspot.com/2010/02/svenska-kyrkans-reklam-tradlost.html
Fast de säger väl inget som inte är sant?
Bön är gratis, och man kan göra det när och var man vill. Kyrkan ger gratis ”support” i alla församlingar.
De påstår ju inte att bön faktiskt ska ha nån effekt. 😛
Har jag fel, eller har den här kampanjen körts förut? Jag fick en stark känsla av igenkänning när jag såg den i tunnelbanan för någon vecka sen.
Reklamombudsmannen brukar tycka att reklam som uppenbart är på skoj inte behöver vara strikt sann.
Andra bloggar som länkar till denna sida:
Lämna en kommentar